czwartek, 9 lutego 2012

GAGA NA KONFERENCJI W BRENTWOOD SCHOOL – FRAGMENTY ROZMOWY



Szkoła Brentwood w Los Angeles zorganizowała w sobotę konferencję na temat tolerancji, prześladowania w szkołach oraz problemach młodych kobiet. Konferencja nosiła nazwę It’s Our Turn: Young Women’s Conference. Niespodziewanie na konferencji pojawiła się Lady Gaga. Opowiedziała o swoich wspomnieniach ze szkoły oraz wspierała młodych ludzi w walce z prześladowaniem. Mamy dla Was przetłumaczone fragmenty rozmowy:
Maria Shriver rozpoczęła dialog, mówiąc, że Lady Gaga jest niesamowitym przykładem odwagi i siły oraz posiada autentyczny głos w tej sprawie ale jak twierdzi artystka – nie zawsze tak bylo: „Zaczęłam mieć kłopoty z dziewczętami w szkole średniej. Zawsze wiedziałam, że chcę zrobić coś bardzo artystycznego i zawsze chciałam być muzykiem [...] Miałam takie silne przekonania, tak jak teraz, chcąc zmienić świat, zakończyć prześladowania w szkołach i robić co mogę, by promować pokój na całym świecie. To może brzmieć jak głupoty pochodzące od kogoś z czerwoną szminką i z wieloma klejnotami na kurtce ale po prostu zawsze taka byłam.”
Mother Monster bardzo często porusza problem związany z równością oraz prześladowaniem. Mówiła do zgromadzonych kobiet o byciu pozostawionym przez innych oraz traktowaniu jak kogoś niewidzialnego: „Bycie wykluczonym jest bolesne.”
Maria Shriver zapytała jej, czy rozmawiała kiedykolwiek o tym z rodzicami. Lady Gaga odpowiedziała ze śmiechem, że jej tata powiedziałby coś w stylu: „No dobra. Nie chcesz nigdzie wychodzić [...] Chciał mnie schować. Czasami rodzice nie zawsze pomagają ponieważ po prostu chcą, żebyś była bezpieczna i była w domu.”
Rozmowa była pełna osobistych wyznań artystki: „Dopiero w ostatnim roku szkoły średniej spotkałam się z moim największym prześladowcą. Zawsze była dla mnie okropna, a ja zawsze starałam się być dla niej miła.” Pewnego dnia Stefani zapytała jej: „Oh, Hey, co u Ciebie? w odpowiedzi usłyszała: „Dlaczego mówisz do mnie?” W końcu Gaga spytała: „W czym ku*wa jest problem? Zawsze jestem dla ciebie miła. Co jest ze mną nie tak? Być może jeśli mi powiesz, będziemy mogły to wyjaśnić.” Na co prześladowczyni odpowiedziała coś w stylu: „Cóż, po prostu nie wiem dlaczego tak poważnie traktujesz muzykę.
„Nie zawsze wiesz, dlaczego ludzie nie są dla ciebie mili. Ale powiem wam, że bardzo pomogło mi to w przeciwstawieniu się tej osobie.” - dodała.
Lady Gaga zapytała czy ktoś ma ochotę zadać jej pytanie. Natychmiast przy mikrofonie ustawiły się dziesiątki osób. Jedna osoba powiedziała: „Walczę z trudnościami z powodu ubioru i wiem, że jesteś tak pewna siebie w sposobie ubierania. Zastanawiam się w jaki sposób radzić sobie z takimi sprawami?” Wszyscy milczeli przez chwilę, po czym Gaga powiedziała wprost: „Chciałam być małą, chudą baletnicą ale byłam trochę włoską zmysłową dziewczyną, której ojciec miał klopsiki na stole co noc. Kiedyś przyszłam do domu i powiedziałam „Tato, dlaczego ty zawsze dajesz nam to jedzenie? Muszę być chuda.” i mówił: „Jedz swoje spaghetti.” To naprawdę trudne, ale…musisz porozmawiać z kimś o tym. Fakt, że teraz stoicie wszyscy tutaj i mówicie, że to niewiarygodne.”
Shriver zapytała Gagę jak sobie z tym poradziła (z bulimią). Artystka odpowiedziała: „To źle działało na mój głos. Musiałam przestać. Kwas na moich strunach głosowych – to bardzo złe. Ale ci z was, którzy nie śpiewają mogą nie mieć tego pretekstu, aż będzie za późno. To bardzo niebezpieczne.”
Słowa Gagi rozniosły się echem po całym pomieszczeniu. Artystka kontynuowała: „Musicie wiedzieć, ile jesteście warci i wiem, że bez względu na to kto ma więcej pieniędzy, kto ma więcej rzeczy, w jakim kraju ma dom – nikt nie jest wart więcej niż ktokolwiek inny.”

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz